דרעי: "הביקורת על ראש הממשלה מחלישה אותנו"

    ישראל פריי 2 Comment on דרעי: "הביקורת על ראש הממשלה מחלישה אותנו"
    14:22
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "צו מעצר נגד נתניהו": ההתבטאות של העיתונאי הימני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הכלכלה ח"כ אריה דרעי העניק ראיון ל'מדברים אקטואליה' בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם ובו התייחס למתיחות הבטחונית ולכאוס השורר ברחובות ירושלים. "צריך להבין את שורש הבעיה. התנועה האיסלאמית מנהלת מסע הסתה חסר תקדים, בליווי טענות שקשה להתמודד אתם, כאילו אנחנו עומדים להפציץ את אל-אקצה. זה מתסיס את השטח, ונגד המפגעים הבודדים והחוליות הקטנות שקמות בעקבות כך, קשה מאד למודיעין לעקוב ולנטרל".

    דרעי תקף במילים קשות את התנהלות השרים המשתתפים בהפגנות נגד ראש הממשלה: "זכותו של כל ח"כ ושר להביע את דעתו, בצורה הוגנת. בסופו של דבר האחריות הכוללת מונחת על כתפי ראה"מ ושר הביטחון שבניגוד לכולנו רואים את התמונה הגלובאלית כולה. בימים אלו צריך להראות לכידות ונחישות, אסור לצאת בביקורת פומבית, זה מחליש אותנו. אנחנו לא פועלים בחלל ריק, יש מדינות שכנות סביבנו, וקהילה בינלאומית שמבקרת בצביעות כל צעד שלנו. הדם של כולנו שותת והלב רותח ממראות הפיגועים הקשים, הרגש רוצה לפעול בכל עוז, אך צריך לנהוג בשיקול דעת".

    בנוסף אמר כי "אם הייתי שומע מכוחות הביטחון וצה"ל טענות על חוסר גיבוי – הייתי עשה הכל להציל נפשות, גם במחיר פוליטי כבד, אך אני נמצא בדיונים הסגורים, אין שם כל ביקורת שכזאת".

    דרעי קרא לציבור להגיע לכותל המערבי דווקא כעת: "רק אתמול נסעתי עם משפחתי להנחת תפילין לנכדי, אני לא נוסע ברכב ממוגן או בשיירה, נסעתי כרגיל והאזור בטוח ברמה הגבוהה ביותר, אם הייתי חושב שיש כאן סכנה, לא הייתי אומר זאת".

    "מהערבים אינני מצפה לדבר, אבל אנחנו, חפצי חיים ודואגים לביטחון ילדינו, חייבים לגלות אחריות. כשאנשים שלנו מנסים לעשות הפגנות אלימות בשומרון – זה מתסיס. לא צריך להידרדר לשם, כוחות הביטחון נחושים ביותר להתמודד עם הטרור, הנה, פרצנו לבית החולים בשכם, אטמנו בתי מחבלים, אנחנו נחושים ותקיפים נגד הטרור, אך יחד עם זאת, אין לנו עניין לדרדר את המצב".

    דרעי הביע כאב ותיסכול מהעלייה להר הבית: "בואו לא העשה חיים קלים לערבים. ההסתה האיסלאמית מחפשת רק תירוצים, אבל, כל גדולי ישראל אסרו את העלייה, ומשום מה בשנים האחרונות זה נפרץ. לדעתי זה נובע פחות ממניעים דתיים ויותר מאינטרסים לאומיים-אידיאולוגיים. צריך להפסיק עם זה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      דרעי, כחבר קבינט בעל רקורד מרשים בפוליטיקה, מצפה אני ממך לתת עצות הוגנות איך להלחם בטרור בירושלים.

    2. 1

      אוו סופסוף שומעים את הנציגים שלנו גם בעניני ביטחון הגיע הזמן ויש לו ידע